ZIELONY TO NOWY CZARNY: trend żywności roślinnej rozprzestrzenia się na całym świecie
Co oznacza roślinny? Zielone i wielkie możliwości dla Ciebie!
Kiedy nawyki żywieniowe stają się coraz bardziej ekologiczne, klienci poszukują restauracji oferujących jedzenie zgodne z ich dietą. Coraz więcej restauracji oferuje w swoim menu alternatywy bezmięsne. Mamy nadzieję, że Twoja restauracja jest jednym z tych prekursorów!
Co więcej, ludzie już nie tylko mówią o weganizmie – termin „roślinny” wszedł do gry i jest coraz częściej używany w branży przy oferowaniu dań, które nie zawierają mięsa. Termin „roślinny” wywodzi się ze środowiska nauk o zdrowiu i jest całkowicie oddzielony od motywacji czysto etycznej. Ma znacznie większy nacisk na zdrowie i środowisko. Co więcej, nie oznacza to „nigdy” jedzenia mięsa lub produktów pochodzenia zwierzęcego, ale spożywanie większej ilości roślin i całej żywności przy jednoczesnym ograniczaniu produktów zwierzęcych i unikaniu przetworzonej żywności.
24% nordyckich konsumentów będzie jeść mniej mięsa w ciągu najbliższych pięciu lat ze względów zdrowotnych i środowiskowych
https://euobserver.com/nordic/142318
Na całym świecie robi się coraz bardziej zielono
Zgodnie z najnowszymi badaniami konsumenckimi, dwie trzecie wszystkich konsumentów w USA przyciągają alternatywy bezmięsne. Ten sam trend można zaobserwować w Europie. Na przykład Dania zajmuje siódme miejsce w Europie pod względem alternatywnych produktów mięsnych, pomimo tradycyjnego wizerunku oferowania szerokiej gamy produktów mięsnych. W ciągu ostatnich czterech lat alternatywy nabiałowe wzrosły o ponad 20%, penetracja rynku wegańskiego potroiła się, a alternatywy mięsne ogólnie odnotowały 14% wzrost.
W Wielkiej Brytanii, Niemczech i Francji również obserwuje się podobny rozwój sytuacji. Francja wykazuje roczną stopę wzrostu na poziomie 17% dla rynku wegetariańskiego i wegańskiego przez następne trzy lata. Również rynek niemiecki wykazuje znaczny wzrost, ponieważ 14% wszystkich wprowadzanych na rynek żywności i napojów jest opatrzonych wegańskimi hasłami.
W ciągu ostatnich 5 lat liczba wegan w Wielkiej Brytanii wzrosła pięciokrotnie i obecnie jest ich ponad 600 000.
*The Vegan Society, Mintel, Veganuary campaign. A Vegan Society survey of 2,000 people in 2018.
Trend roślinny otwiera możliwości wzrostu
Burgery, tortille, sałatki… Pyszne dania roślinne przemawiają również do klientów, którzy na obiad najczęściej wybierają mięso. Dieta roślinna to coś, co daje restauracjom ogromne możliwości, więc miej to na uwadze przy planowaniu kolejnego menu, prawda?
Jak pokazują wszystkie prognozy, trend nie wykazuje oznak spowolnienia, niezależnie od motywacji, dlaczego warto jeść wegańskie czy roślinne. W rzeczywistości jest dużo miejsca na wzrost i rozwój. Stwarza to ekscytujące możliwości dla branży restauracyjnej i hotelarskiej, aby kreatywnie rozwijać swoje menu i oferować ciekawe i różnorodne wybory świadomemu ekologicznemu konsumentowi.
Ponieważ segment się poszerza, a konsumenci zdają sobie sprawę, że mniej mięsa jest dobre dla nich i dla planety, zarówno mali, jak i duzi gracze wciąż wkraczają w kosmos. Brzmi jak coś, czego nie chcesz przegapić!